ריקי אחדות מדברת ניראות שיווק דיגיטלי קורסים - טור בעיתון "כל העיר" שיווק בחיי העסק
 
עצמאים רבים רואים במילה "שיווק" מילה גסה. הם רואים בשיווק מעמסה הכרחית, ומבינים שבלית ברירה עליהם לעשות שיווק כדי להצליח.
אז ניקח מישהו..?
אם יחליטו לתת את השיווק למישהו חיצוני, יש בכך מן הפתרון החלקי. הנה מגיע אדם שזו עבודתו, הוא מבין בשיווק יותר מהם, וישקיע זמן ואת מומחיותו המוכחת בלקדם את העסק שלהם. למה זה פתרון חלקי? כי הבעלים עצמם חייבים להיות חלק מהשיווק. אין מומחה שיווק שיכול לשווק עסק בלי עזרת הבעלים. הבעלים מכיר את העסק הכי טוב, יודע למי הוא פונה ויודע מה חדש בעסק לפני כולם. אם ניתן מנדט מלא לאיש השיווק, נפספס וחבל. איש שיווק מוצלח יודע שבעל העסק חייב להיות חלק מהעבודה.
הכול נשאר במשפחה
אם יחליטו להשאיר את השיווק "In house" צריך ללמוד איך, והלמידה היא בלתי פוסקת. חשוב "להתאמן" בשיווק כל העת.
בעלי עסקים שמגיעים אלי ללמוד איך לעשות את זה בעצמם, תמיד שואלים "כמה זמן ייקח עד שזה יצליח, עד שנראה תוצאות?" ואני עונה "כמה זמן אתה רוצה להיות בעסק? שנה, חמש, עד הפנסיה..? אז זה ייקח שנה, חמש, עד הפנסיה 😊"
ואז מוסיפה "בוודאי שצריך להיות עם אצבע על הדופק כדי לראות מה עובד לנו, וכך נדע איפה להשקיע בשנה הבאה. יחד עם זאת, חשוב להבין ששיווק הוא חלק בלתי נפרד מחיי העסק וחשוב להתמיד, מבלי לבדוק כל בוקר תוצאות בפייסבוק."
שיווק הוא מגוון: נכנסו אנשים לחנות שלך וחייכת? – עשית שיווק מצוין. לקוח נפגע ועשית מאמצים ברורים לפצותו? – עשית שיווק מצוין. הגעת לאירועי התנדבות ותרמת, דאגת לחזק כל הזמן קשרים בקהילה, אתה מעלה בקביעות תכנים לאינטרנט? – עשית שיווק מעולה.
שיווק זה לכל החיים והסוד הוא: ליהנות מזה, כי אנשים מיד מרגישים אם אתה רואה בשיווק מעמסה.
פרנסה ושפע לכולנו!